EN
עסקים שכדאי לפתוח

יזם הרוצה להקים עסק משל עצמו יוכל לפתח אותו ולהתפתח עימו. הוא חייב לחשוב תחילה על התחום הכדאי. ראשית, יש חשיבות לתחום המעניין אותו והמתאים לכישוריו ויכולותיו.

אבל רצוי גם לפתוח עסק שיש לו סיכוי להצליח. עסק בתחום חדשני שלא יסבול בתקופות קשות כמו תקופת הקורונה ועוד. עסקי ייצור מזון ומוצרים אחרים נחשבים למצליחים, עסקי מסעדות ובתי קפה יכולים הצליח אבל יש בהם מידה רבה של סיכון. תיירות קורצת אבל רגישה לתנודות כמו מגפות, ביטחון ועוד. עסקי שירות כמו: אינסטלציה, מיזוג אוויר, חשמל ואחרים תמיד נדרשים.

איתור הזדמנויות עסקיות

מאידך יש עסקים שנראים על פניהם מבטיחים וישנה דרך לאיתור הזדמנויות עסקיות. קיימות דוגמאות לעסקים מצליחים.  תחום האינטרנט מתפתח כל העת, הכספים והמסחר האלקטרוני, הפינטק, הרפואה לסוגיה ועוד. ניתן לתפעל חלקם כבעלי מקצועות חופשיים כמו: עריכת דין, רפואה, ראיית חשבון ועוד. אחרים ירצו להקים עסק בבית ולהתפרנס ממנו. לעומתם, אנשים עם חזון רוצים לגייס כספים ולהקים עסקים גדולים היכולים להפוך לבינלאומיים. כאלו הם יזמי הייטק, קרנות הון סיכון, מסחר בינלאומי ועוד.

שלבי הקמת העסק

כל עסק יש להקים בשלושה שלבים. הראשון הינו אפיון העסק שבמהלכו מגדירים את המוצר שרוצים למכור, את קהל היעד וכדומה. בוחרים לו מיקום ושם וחושבים על הכספים הנחוצים. בשלב השני, יש להכין תכנית עסקית המספקת מידע על מה שצפוי מבחינה פיננסית וכלכלית ואיך להתנהל הלאה, והשלישי, הגדרת הישות ורישום במע”מ בביטוח לאומי ובמס הכנסה. יש לבחור את הישות מבין חברה בע”מ, עוסק מורשה ועוסק פטור. הבחירה נעשית על פי היקף הפעילות, הצרכים, חזון הבעלים וטעמו האישי וכדומה. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום לייעוץ משפטי דיני חוזים. הוא ילווה, יבצע פעולות, ייצג מול הרשויות ויסייע בכל דרך אפשרית בתחילת התהליך ובהמשכו.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש